10 januari 2018

Recensie WC Experience: Wat. Een. Feest!

‘En ga je van het weekend nog feesten?’ Vraagt mijn zus. Dus ik zeg dat ik naar iets bijzonders ga. Of iets wat ik verwacht dat bijzonder gaat worden, want ik mag naar de WC Experience!

WC Experience: Wat. Een. Feest!

Recensie van WC Experience 5 januari 2018

Door: Joris Withagen

Ken ik de WC Experience? Nou een klein beetje. Het is volgens mij alweer 7 jaar geleden dat ik ze voor het eerst zag in Breda. Ik had toen hier en daar wat pilsjes achter de kiezen, dus ik weet niet helemaal meer hoe het zat… Al zit hetgeen wat ik heb onthouden wel goed. Daarnaast waren ze vorig jaar ook al in Gebouw-T geweest en daar hoorde ik hele goede verhalen over. Dus, of ik er zin in heb? Ja! Heel erg!

Je komt binnen en je proeft meteen dat de sfeer er al goed in zit. In het café zitten mensen gezellig voor te borrelen en ook in de zaal zelf zijn de bezoekers al druk bezig met feesten. En niet te zuinig ook. DJ Kymo weet het sfeertje er goed in te brengen en te houden. Heerlijke (foute) hits van bijvoorbeeld Snollebollekes schieten voorbij en de zaal raakt al lekker los. Iedereen heeft er zin in, het optreden mag beginnen.

Ooow Men, wat een energie. De bandleden komen eerst rustig het podium op lopen, maar als de eerste noten klinken dan zie je de zin van de band en van het publiek. En dat er fans aanwezig zijn is wel duidelijk. Teksten worden met volle borst meegezongen, mensen kruipen snel naar voren naar het podium toe en maken met veel plezier filmpjes voor later.

De echte Rock ’n Loll begon bij Solex. Een oorverdovende meezinger, waar stilstaan eigenlijk wel onmogelijk was. Andere hits als ‘Maag ik hier rooke’ en ‘D’n Dieje’ mochten natuurlijk niet ontbreken. Ook deze liedjes werden volop meegezongen. Naast het wat oudere materiaal werd ook het nieuwste liedje gespeeld: ‘Mannekes en Vrouwkes’. Zelfs bij dit liedje leek alsof iedereen het al jaren kent. Er ontstond een flinke polonaise en iedereen sprong, danste en zong hard mee.

Een avond vol polonaise, bier en feest. WC Experience is een ervaring dat altijd garant staat voor een enorme hoeveelheid energie en natuurlijk Rock ’n Loll. Ik ben blij dat ik na 7 jaar weer naar ze toe ben gegaan. Volgend jaar weer?

______

OVER JORIS

Jarenlange trouwe dienst als PR/Marketing vrijwilliger bij Gebouw-T. En vanaf nu ook blogger. Ik wil graag delen hoe ik een concert ervaar en hoe we het een andere keer misschien op een nog mooiere manier kunnen ervaren. Gebouw-T is een parel voor Bergen op Zoom en omstreken en ik help ze graag.

Met welke muziek jij mij wakker mag maken? AC/DC en De Staat zijn altijd voltreffers. Flinke gitaren en harde drums, heerlijk! Al kan je me ook altijd blij maken met een mooi liedje van The Editors en stiekem gaat er ook een beetje dance muziek door mijn oortjes.